Поетичні «Органічні структури»
Якось на пленері в Лонцьку тернопільський художник Володимир Чорнобай побачив, як місцевий фермер вудить м’ясо. Властиво, увагу художника привернув не сам процес, а шматки тканини, розвішані на подвір’ї. Він задивився на чорно-охристо-коричневу гаму дивних кольорових розводів від крові, розсолу та кіптяви, які нагадали йому наскельні малюнки первісних творців в Альтамірі (Іспанія), і відчув, що тепер це йому найцікавіше. Попросив у господаря кілька таких шматків тканини, вимив їх, висушив і чекав, поки визріє концепція їх використання
Так у перспективі народилися твори його чергового мистецького проекту живопису та графіки «Органічні структури», що його демонструють нині в галереї «Зелена канапа» і який ось уже три роки мандрує Європою.
«Трохи нервові», сповнені напруження лінії, що вибудовували малюнки на цій тканині, чимось нагадували зоо- й антропоморфні фігури, які ще треба прочитати, — пояснює зацікавлення митця (який свого часу здобув мистецьку освіту у Львівському художньому училищі імені Івана Труша та Львівському інституті прикладного та декоративного мистецтва) анотація до виставки. — Вбудовуючи власний світ у структури малюнка, який утворила кіптява, і використовуючи колір, що руйнував і доповнював її одночасно, художник домагався потрібного акценту. Поєднавши цю структуру з орнаментованим малюнком бджолиних стільників, на контрасті упорядкованого воскового та довільного органічного, робив відбитки на папері та за допомогою техніки шовкодруку створив серію творів. Одним із завдань «Органічних структур» у творчості Володимира Чорнобая є об’єднання двох реальностей — конкретної й абстрактної, своєрідне балансування між ними».
А сам Володимир Чорнобай — член Спілки художників України та володар низки нагород — каже про своє мистецтво: «Повернення до архаїчних структур не обов’язково має виглядати екзотикою чи забавлянням в оригінальність. Ці форми відстояли свої права в протиборстві, що тривало не одне століття».
П’ятниця, 29 березня 2013 Ярина Коваль